نمایندگی توزیع، فروش و آموزش نرم افزار مکتبة اهل البیت ع

نمایندگی توزیع، فروش و آموزش نرم افزار مکتبة اهل البیت ع

* متن کامل تمام کتب نرم افزار مکتبه الشامله (النسخه الوقفیه) مطابق با کتب منتشره.(با لحاظ یک درصد خطا) با حذف کتب تکراری
* متن کامل بیش از ۷۰۰۰ جلد کتاب در نسخه اصلی نرم افزار و ده‌ها هزار جلد کتاب شیعه و سنی در افزونه نرم افزار.
* امکان نمایش تصاویر سی جلد کتاب خطی و کتب اربعه و صحاح سته.
* نمایش فهرست موضوعی و پاورقی و شرح کتاب
* انطباق و هماهنگی بین متون کتاب چاپی و نرم افزاری در کتب اصلی نرم افزار.
جستاری بسیار سریع و روان و پیشرفته با لحاظ لغات و کلمات مشابه.
* قابلیت کپی مستقیم متن به حافظه و دسته بندی و فیش برداری و اخذ خروجی.
* ادغام کلیه کتب نرم افزار مکتبه الشامله با لحاظ انطباق با متن کتاب اصلی همراه با حذف کتب تکراری در بیش از شش هزار عنوان و بالغ بر ده‌ها هزار جلد.

طبقه بندي موضوعي
درباره نرم افزار
??????? ???? ?????
??????? ???? ?????









 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین وأفضل الصلاة وأتم

السلام على سیدنا ونبینا محمد وآله الطیبین الطاهرین

خدا را سپاس مى‌گوییم که توفیق داد در نرم‌افزارى کردن منابع اسلامى به چنین دستاوردى برسیم و بتوانیم دسترسى به منابع را براى طلبه‌ى علوم اسلامى و عموم پژوهشگران چنین آسان ساخته و موجب صرفه جویى در وقت گرانبهاى آنان شویم.
پیش از این دستیابى به اطلاعات کارى طاقت فرسا بود که بخش عمده‌اى از عمر دانشمندان و دانش‌پژوهان صرف آن مى‌‌شد. اکنون توانسته‌ایم هزاران و بلکه میلیون‌ها ساعت در وقت آنان صرفه جویى کرده‌ و کارى کرده‌ایم که بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را در حداقل زمان ممکن بیابند و باقى وقت خود صرف تأمل و تحلیل مطلب نموده و نتیجه‌ى تحقیقات خود را عمیق و دقیق و موثق‌تر عرضه نمایند.
همچنین خدا را سپاسگزاریم که مراجع بزرگمان در دو شهر مقدس قم و نجف، بسیار به هنگام، در حدود ربع قرن پیش، به اهمیت این موضوع پى برده و از پیشنهاد ما مبنى بر بهره‌گیرى از فناورى‌هاى نو استقبال نمودند.پس دستگاه رایانه را وارد شهر قم کرده و شروع به وارد نمودن منابع و تولید نرم افزارهاى ‹ معجم فقهى › و پس از آن ‹ معجم عقایدى › و برنامه‌هاى دیگر کردیم.
اینک در بیست ودومین سال آغاز این پروژه، ثمره‌ى تمام تلاش‌هاى خود را در قالب نسخه‌ى دوم برنامه به شما تقدیم مى‌نماییم. نام این برنامه را از باب تیمّن « کتابخانه‌ى اهل بیت ( علیهم السلام ) » گذاشته‌ایم، زیرا اهل بیت ( علیهم السلام ) دروازه‌ى شهر علم پیامبرند، و اکنون، عصر موعود آنان ( عجل الله تعالى فرجه الشریف ) است. پیامبر اکرم ( ص ) خبر داده بود که امت وى گرفتار پیشوایانى گمراه کننده خواهد شد، زمین از ظلم و ستم آکنده مى‌گردد، و مردم جهان، تشنه‌ى یاد اهل بیت و عترت او مى‌شوند. تا آن که مهدى موعود آنان ظهور کرده، به ظلم و جور پایان دهد و در سراسر زمین عدل و داد بگسترد.
* این نرم افزار، دربرگیرنده‌ى مهمترین برنامه‌هایى است که پیش از این در ‹ مرکز معجم فقهى › متعلق به مرجعِ درگذشته، آیت الله العظمى گلپایگانى قدس سره، و در ‹ مرکز المصطفى › زیر نظر مرجع کنونى ، آیت الله العظمى سید على حسینى سیستانى مدظله به تولید آن پرداخته‌ایم.
تمام تلاش ما این بود که نرم افزار پاسخگوى نیازهاى دانش‌پژوهان و پژوهشگران باشد. این نرم افزار، که در نوع خود نخستین نرم افزار بود، با استقبال دانشمندان و پژوهشگران و نویسندگان بسیارى، در اقصى نقاط جهان رو به رو شد، و از نرم‌افزارهاى مشابهى که بعدها برخى دولت‌ها و جریان‌ها کوشیدند بسازند و هزینه‌هاى گزافى را صرف تولیدشان نمودند، پیشى گرفت.
* چهار امتیاز نخست این نرم افزار عبارت است از : گستردگى منابع، سرعت جستجو، امکانات متنوع و نسخه‌هاى خطى.
اول: منابع این برنامه، مهم‌ترین نوشته‌هاى اصلى و فرعى مسلمانانِ تمام مذاهب را در بر مى‌گیرد. با این کار، سانسورى را که حکومت‌هاى ستمگر در طول تاریخ بر علیه مذاهب مخالف خود روا داشته و مى‌دارند، شکسته‌ایم.
همواره متعصبان، تلاش کرده‌اند که منابع و اطلاعاتى را که برخلاف نظر آنهاست، پنهان کنند تا مبادا خطاهاى پیشوایان و علمایشان آشکار شود. اما نرم افزار کتابخانه اهل بیت ( علیهم السلام ) ، منابع نظرهاى موافق و مخالف را یکجا عرضه کرده است.
دوم: سرعت موتور جستجوى برنامه، در میان موتورهاى جستجو در جهان اسلام، رکورددار است. این نیز توفیقى الهى است که به برکت اهل بیت ( علیهم السلام ) به آن دست یافته‌ایم، و خود، داستانى دارد که در این مجال نمى‌گنجد.
سوم: تنوع امکانات برنامه نیز، برخاسته از واقع بینانه بودن طراحى، و همچنین هدف آن، یعنى خدمت به پژوهشگر و آسان کردن کار اوست.
خدا را سپاس مى‌گوییم که توفیق داد پس از پنج سال تلاش سخت، توانستیم تحسینات وویژگیهاى اساسى وتازه‌اى را به امکانات نسخه‌ى دوم کتابخانه‌ى اهل بیت ( علیهم السلام ) بیفزاییم. از این امکانات که به تنهایى دو سال به طول انجامید ، این است که پژوهشگر بتواند کتاب‌ها و متون دلخواه خود را به برنامه اضافه کند. برنامه، این کتاب‌هاى جدید را، حتى اگر ده هزار جلد یا بیشتر باشد، با نام « کتابخانه‌ى من » به منابع خود افزوده، و مانند کتاب‌هاى اصلى خود با آن برخورد مى‌کند. .
چهارم: امکان افزودن نسخه‌هاى خطى دلخواه به برنامه است. پژوهشگر مى‌تواند نسخه‌هاى خطى دلخواه خود را، حتى اگر هزاران دست‌نوشته باشد، وارد برنامه کند. برنامه مانند کتاب‌هاى مصور، با آن‌ها برخورد خواهد کرد.
 

برای بهره‌مندی از نکات ارزشمند در مورد نحوه سرچ و استفاده از نرم‌افزار اینجا را کلیک کنید.